به گزارش خودروکار، نگین خودرو، نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران
رتبه نخست خدمات پس از فروش شرکتهای عرضهکننده خودرو در سال ۱۳۹۵ را از
آن خود کرد ضمن آنکه توانست بیشترین میزان افزایش رضایت مشتریان از خدمات
پس از فروش را نیز از آن خود کند.
بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و
استاندارد ایران ISQI، این شرکت توانست در میان شرکتهای عرضهکننده خودرو
در سال ۱۳۹۵ رتبه نخست را از آن خود کند ضمن آنکه با افزایش ۱۰ درصدی در
رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، بیشترین سطح افزایش را در میان
شرکتهای عرضهکننده خودرو از آن خود کرد.
گزارش ISQI که با عنوان "ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای
عرضهکننده خودرو در سال ۱۳۹۵" منتشر شده است، نشان میدهد نماینده رسمی
رنو فرانسه در ایران طی سال ۱۳۹۵ و با ارزیابی نظرات مشتریان این شرکت
توانسته رتبه نخست خدمات پس از فروش شرکتهای عرضهکننده خودرو در رده
شرکتهای دارای کمتر از ۱۰ نمایندگی را از آن خود کند.
بر اساس این گزارش، غیر از ردهبندی کلی خدمات پس از فروش، این شرکت
در زمینه وضعیت نظام مدیریتی نیز توانست رتبه نخست را از آن خود کند ضمن
آنکه در زمینه وضعیت نمایندگیهای مجاز رتبه سوم و در زمینه نتایج تلفیقی
رضایتمندی مشتریان رتبه چهارم را به دست آورده است.
سال گذشته نگین خودرو در رده شرکتهای دارای کمتر از
۱۰ نمایندگی حضور داشت، اما در سال جاری و با سیاستهای این شرکت شاهد
گسترش شبکه خدمات پس از فروش آن در کشور هستیم بهگونهای که در ارزیابی
سال ۹۶ این شرکت به رده شرکتهای دارای بیش از ۱۰ مرکز خدمات پس از فروش
صعود خواهد کرد و ارزیابیهای اولیه نشان میدهد باوجود افزایش شمار مراکز،
به دلیل استانداردسازی مراکز جدید بر اساس استانداردهای رنو و ISQI، در
سال جاری نیز وضعیت خدمات پس از فروش رضایتبخش خواهد بود.
گزارش ISQI شامل ارزیابی پارامترهای مختلف مرتبط با خدمات پس از
فروش در صنعت خودرو است بر اساس بازنگری چهار دستورالعمل شرایط و ضوابط
خدمات پس از فروش صنعت خودرو است که در آن پارامترهای مختلفی ازجمله هزینه
خدمات، سرعت خدمات، کیفیت خدمات و نتایج عملکرد مدنظر قرار میگیرد.
در ارزیابی سال ۱۳۹۵، درمجموع ۴۰ شرکت عرضهکننده خودرو شامل
واردکنندگان و تولیدکنندگان مورد ارزیابی قرار گرفتهاند. برای این منظور،
بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مشتریانی که طی سال ۱۳۹۵ از شبکه خدمات
پس از فروش شرکتهای عرضهکننده خودرو استفاده کردهاند مورد نظرسنجی قرار
گرفتهاند ضمن آنکه در این مدت ۲۳۴۸ نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش مورد
ارزیابی میدانی قرار گرفتهاند.
در کنار اینها در بیش از ۱۸۰۰ نمایندگی، ارزیابی از مدیران در زمینه عملکرد شرکتهای عرضهکننده خودرو نیز انجام شد و نزدیک به ۲۳ هزار نفر از پرسنل نمایندگیها نیز مورد پرسش قرار گرفتند.
بر اساس گزارش ISQI، وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو ایران در
سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال ۹۴ بهطورکلی شاهد رشد بوده است و تقریبا در
تمامی پارامترهای مورد ارزیابی در سال ۹۵ شاهد عملکرد بهتری نسبت به سال
۹۴ هستیم.
انتهای پیام/